reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Rozlúčkový

Jana Shemesh

Rozlúčkový

Dnes tu nebude žiaden príbeh. Ani môj, ani cudzí.

  • 28. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 969x
  • 9
Chaim a Sara

Jana Shemesh

Chaim a Sara

Chaim a Sara boli starosvetský pár. On nosil domov peniaze, ona sa starala o všetko ostatné. On bol úspešný podnikateľ, ona dokonalá domáca pani. Bolo to tak roky. Spolu s rečami o tom, že ona vlastne nič nerobí. Len reprezentuje. Nikdy nemali deti a tak to bolo ešte zrejmejšie. Teda jemu.

  • 15. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 170x
  • 6
Šťastná baretka

Jana Shemesh

Šťastná baretka

Vypadané vlasy riešia onkologickí pacienti rôzne. Muži šiltovkami, ženy sa spoliehajú viac na parochne, hoci v posledných rokoch si na holé hlavy radšej viažu rôzne šatky a sú aj takí, čo chodia s vyholenou hlavou bez zábran. Alina zvolila baretku.

  • 9. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 706x
  • 8
Moniho druhá šanca

Jana Shemesh

Moniho druhá šanca

Moni celý život prosil o druhú šancu. Keď ho vyhodili z univerzity, lebo neodovzdával seminárne práce, keď ho do pekla posielali frajerky, keď sa s ním rozviedla žena a jeho syn, ktorý ho pristihol s milenkou, mu zabuchol pred nosom dvere, aj keď mu rodičia povedali, že mu už ďalej nemôžu pomáhať financovať jeho nákladný život.

  • 2. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 689x
  • 1
Nezvládneš to

Jana Shemesh

Nezvládneš to

Jeden z najhorších prístupov k onkologickému pacientovi je ten, čo ja nazývam to nezvládne, lebo je chorý. Niekedy sa demonštruje presne týmito slovami, inokedy zaobalenejšie, zdanlivo empatickejšie či s výrokom veď ja ti chcem len dobre, o ktorom som už kedysi napísala. Veľa ľudí sa tohto prístupu dopúšťa nevedome a keď ich na to upozorníte, cítia sa dotknuto. Jasné, chcú vám len dobre.

  • 25. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 656x
  • 13
reklama
Žena v bielom

Jana Shemesh

Žena v bielom

Dovrat som nikdy nevidela v inej farbe ako bielej. Od vlasov až po topánky a doplnky. Nikdy som tiež nevidela, že by mala pokrčené oblečenie. Vždy je tip top a tá biela to len posilňuje. Tvár však má vráskavú oveľa viac ako ženy v jej veku. Musí mať aspoň milión vrások. Od miniatúrnych, až po hlboké na čele, aj po stranách. Pri jej vyžehlených šatách vyzerá jej tvár veľmi veľmi pokrčene.

  • 20. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 315x
  • 2
Muži a ženy

Jana Shemesh

Muži a ženy

Prežívajú rakovinu muži inak ako ženy? Nerada generalizujem a tak budem písať o tom, ako to je v našej skupine. Nie je to žiadna vedecká štúdia a môj záver ovplyvňuje aj to, že je založený len na pozorovaní a tom, čo na seba kto prezradil. Terapeutická skupina je tak trochu ako Facebook. Aj tu si ľudia vyberajú, čo o sebe prezradia. Čiže prežívajú rakovinu muži inak ako ženy? Áno, prežívajú. V našej skupine určite.

  • 11. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 684x
  • 1
Šťastná Rita

Jana Shemesh

Šťastná Rita

Keď som bola chorá, bývala som šťastnejšia, povedala mi jedna bývalá spolupacientka, keď sme sa náhodou stretli na ulici. Moja prvá, vnútorná reakcia bola, že som niečo prepočula alebo zle pochopila. Zopakovala mi to ešte raz. Hoci som tušila, čo mi povie, chcela som to počuť od nej.

  • 4. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 587x
  • 0
Afrín

Jana Shemesh

Afrín

Afrín je ako jedna z mála v našej skupine takmer permanentne hospitalizovaná. Nie je až v takom zlom zdravotnom stave, liečbu tiež nemá počas týždňa veľmi nahustenú a má aj domáce zázemie, ktoré je potrebné na asistenciu chorému aj pre jeho celkovú psychickú pohodu.

  • 22. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 795x
  • 11
V knižnici

Jana Shemesh

V knižnici

Minule som bola v nemocničnej knižnici. Chodím si tam čítať anglické časopisy, keď mam prestávku medzi terapiami. S knihovníčkou sme staré známe. Čítame rady a máme rady rovnaké knihy. Tak som sa jej pýtala, čo čítajú onkologickí pacienti, čo si vyberajú, či si myslí, že choroba má na ich výber vplyv.

  • 13. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 568x
  • 3
reklama
Klavíristka

Jana Shemesh

Klavíristka

Marina odmalička milovala klavír. Ako mimoriadny talent ju prijali na konzervatórium už ako osemročnú. Nemala poriadne detstvo, lebo jej rodičia si zaumienili, že bude koncertnou pianistkou. Nemala ešte ani dvadsať a vystupovala s poprednými sovietskymi orchestrami. Netrvalo to ale dlho. Sovietsky zväz sa rozpadol a Marina sa s rodičmi presťahovala do Izraela.

  • 7. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 241x
  • 3
Divokosť v srdci

Jana Shemesh

Divokosť v srdci

Tal v partii hovorila, že o nohu prišla pri nehode na motorke. Nosila koženné oblečenie a tričko s nápisom Divokosť v srdci. To, že jej nohu od kolena v puberte amputovali kvôli osteosarkómu sa jej nezdalo dostatočne cool. Veľmi chcela zapadnúť medzi motorkárov. S amputovanou nohou vyzerala ako pirátka ciest, ako niekto, kto poriadne riskoval a potom mal odvahu znovu sadnúť na motorku. Jednoducho ako niekto, kto má divokosť v srdci.

  • 30. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 355x
  • 4
Krátke dobré dni

Jana Shemesh

Krátke dobré dni

V istom momente sa moja choroba prehupla do fázy, keď je dobrých dní menej. Alebo inak. Stojí ma oveľa viac síl mať dobrý deň ako kedykoľvek predtým. Alebo ešte takto: obdobia, keď mi je dobre sa skracujú a sú menej časté. Niekedy je to dokonca tak, že sa mi zdá, že mi je sústavne zle.

  • 23. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 989x
  • 20
Tajomstvo

Jana Shemesh

Tajomstvo

V škole mojej dcéry nevedeli o tom, že som chorá. Rozhodli sme sa ešte minulý rok, že o tom nepovieme ani jej triednej. Nechceli sme, aby Ruth všetci ľutovali a prípadne jej poľavovali len pre to, že má chorú mamu. Lebo to sa medzi ľuďmi dosť vyskytuje. Už mi aj narástli vlasy, pribrala som na únosnú mieru a nenosila som obviazané ruky, aby som zakrývala modriny od kanýl. Všetko hralo v náš prospech. Až do včera.

  • 16. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 285x
  • 8
Medzi nami

Jana Shemesh

Medzi nami

Vzťahy onkologického pacienta prejdú veľkými skúškami aj zmenami. Už som v tomto blogu písala, čo rakovina narobí s manželstvom, rodičovstvom, vzťahmi v najbližšej rodine či priateľstvami. Premeny, vrcholy aj pády ale zasahujú aj vzťahy s tými, čo sú na tom rovnako ako chorý. Aj medzi spolupacientmi nájdete citových vydieračov, zbabelcov, vyslovených chrapúňov, ale aj takých, čo by vám dali posledné a ktorých empatia a trpezlivosť je až nadpozemská.

  • 9. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 740x
  • 0
reklama
Nový lekár

Jana Shemesh

Nový lekár

Mám nového lekára. Moja onkologička mala nehodu a nevie sa, kedy sa pozbiera. Nebude to nič ľahké a ani krátke a tak som si musela hľadať náhradu. Cítila som sa nie práve príjemne, keď som začala pátrať po náhradníkovi.

  • 2. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 521x
  • 10
Povedzte mi niečo viac

Jana Shemesh

Povedzte mi niečo viac

Niekedy pre svoju bolesť, strach, bremeno a aj zlosť na celý svet a seba, zabúdam, že sú aj iní a že majú svoje problémy a starosti. Často mi tento nepekný stav pomáhajú navodzovať aj ľudia v mojom okolí.

  • 26. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 345x
  • 3
Dve ženy a vojna

Jana Shemesh

Dve ženy a vojna

Bola som doma na Slovensku, uprostred pokoja, aký poskytuje len rodičovský dom, keď mi moja doktorka z Izraela telefonovala, že Tali už nežije.

  • 19. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 389x
  • 7
Šaked

Jana Shemesh

Šaked

Šaked sa v škole nikdy veľmi nesnažila. Všetci jej súrodenci skončili vysoké školy s vynikajúcim prospechom, dvaja učili na univerzitách v zahraničí. Ju to v škole otravovalo, hoci podľa učiteľov mala veľké predpoklady nielen doštudovať, ale aj pokračovať v kariére na akademickej pôde.

  • 10. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 737x
  • 1
Tamar

Jana Shemesh

Tamar

Tamar sa pred chorobou takmer nikdy nemodlila, hoci doma sa jej rodičia modlili ešte aj pri rannom umývaní rúk. Každú vetu začínali s výrazom Nech je požehnané jeho meno a Bohu ďakovali takmer za všetko. Tamar to prišlo nemoderné a z domu sa vytratila hneď ako sa to dalo. Vydala sa mimo svojho náboženstva, za kresťana z Argentíny a vycestovala s ním do Hongkongu. Rodičov to zarmútilo a pobúrilo natoľko, že s dcérou prerušili styky.

  • 28. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 541x
  • 26
reklama
SkryťZatvoriť reklamu