reklama

Šťastná Rita

Keď som bola chorá, bývala som šťastnejšia, povedala mi jedna bývalá spolupacientka, keď sme sa náhodou stretli na ulici. Moja prvá, vnútorná reakcia bola, že som niečo prepočula alebo zle pochopila. Zopakovala mi to ešte raz. Hoci som tušila, čo mi povie, chcela som to počuť od nej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)


Presne ako som predpokladala. Ste šťastnejší, keď je všetko jednoduché, hoci aj zdanlivo. Rita mala počas choroby jeden jediný životný cieľ. Najprv prežiť dve operácie, potom náročnú pooperačnú liečbu a nakoniec dostať od lekárov papier, že je (nateraz) zdravá. 
Podarilo sa. Rita bola šťastná. Celý ten čas sa tešila z drobných krôčkov, z každého dňa, ktorý mohla stráviť bez bolesti, z každého jemného náznaku optimizmu v lekárskej správe, z každého povzbudivého gesta ošetrujúceho lekára, z vlastného pocitu, že jej je dobre. Nič iné neriešila, lebo jej nezostával čas ani sila. 
Keď sa jej polepšilo natoľko, že si už nemusela všímať len svoju chorobu, riešiť lekárov, poisťovňu a priateľov, ktorí jej pomáhali zvládať domácnosť a celú logistiku, zosmutnela. Zdalo sa jej, že sa jej veľa vecí nedarí, že všetko okolo je akési sivé, ľudia neochotní, jej oblečenie nemoderné, auto ojazdené, dvere do výťahu okopané. Začala ju znepokojovať politka, terorizmus, slabé platy, špinavé ulice. Mala pocit, že je málo priebojná, šikovná, že hoci aj utiekla smrtke z lopaty, málo toho dokázala. Keď jej psychologička, ktorú začala navštevovať, povedala, aby si každý deň napísala tri veci, čo ju potešili, žužlala ceruzku ako keď prvák píše prvú dlhšiu vetu. Neišlo to. Počas choroby bol ten zoznam dlhý a rýchlo napísaný. 
Rita mi hovorila, že verí, že sa to všetko upraví. Len musí inak zadefinovať svoje očakávania. To jej asi povedala tá psychologička. Ja by som bola šťastná, keby šťastie a radosť znovu objavila tam, kde ich našla počas choroby. V sebe. Vo svojom najvnútornejšom vnútri. 

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu