reklama

Krátke dobré dni

V istom momente sa moja choroba prehupla do fázy, keď je dobrých dní menej. Alebo inak. Stojí ma oveľa viac síl mať dobrý deň ako kedykoľvek predtým. Alebo ešte takto: obdobia, keď mi je dobre sa skracujú a sú menej časté. Niekedy je to dokonca tak, že sa mi zdá, že mi je sústavne zle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Asi je to nevyhnutný proces. Predtým mi na zotavenie sa z terapie stačilo niekoľko dní. Teraz cítim obličky, pečeň, všetky kosti, vrátane najmenších kostičiek na prstoch nôh týždne. Minulý rok som sa z dovolenky na Slovensku, ktorá je psychickým prínosom, ale fyzicky náročným dobrodružstvom, spamätala takmer okamžite. Tento rok to bolo s ťažkosťami. 
Jednoducho moje telo nie je perpetuum mobile. Z každého boja vychádza oslabené a každý ďalší je o to ťažší. Hovoria o tom takmer všetci moji spolupacienti. Aj pre to chápem, že niektorí už pri novej recidíve nechcú bojovať. 
V tomto prípade neplatí spomienkový optimizmus. Čím dlhšie ste chorí, tým viac si pamätáte traumy a bojíte sa bolesti. A nie, tu nefunguje pozitívne myslenie ani dobrá nálada. Tu vás znovu hodia do ringu a nezaujíma ich, že máte vykrútené rameno, vylomené zuby, natrhnutý sval. Váš protivník je pri plnej sile a celý nažhavený zboxovať vás. 
Možno je to len pre to, že dni sa skracujú a mne sa zdá, že ubúda aj tých dobrých, bezbolestných. Možno je to pre to, že vstávam za tmy, keď všetko vyzerá čiernejšie ako je. Možno. Ale možno nie. Skracujú sa aj hodiny počas ktorých vydržím bez tabletiek od bolesti. To nie je o prichádzajúcej jeseni, to je o tom, že moje telo nie je prepetuum mobile. 

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu