reklama

O čase a bytí

Minule som v televízii zazrela šot o tom, že sa významne zmenil pohľad na rakovinu a čas, ktorý sa s ňou dá žiť. Kým ešte nedávno lekári za úspech považovali päť rokov, dnes už radšej hovoria o desaťročí. Je to vynikajúca správa, hoci treba povedať, že sú onkologické diagnózy, na ktoré sa to stále nevzťahuje a že kvalita života, ktorú je medicína schopná zabezpečiť pacientom, je tiež veľmi rôzna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Čas bol a je pre mňa osobne zásadný moment. Je to taká dobrá pomôcka na stanovovanie cieľov. Keď som ochorela, hovorila som si, že by bolo dobre, keby som sa dožila do konca roka. Aby som dala do poriadku veci, ktoré som do poriadku vlastne nedala doteraz. Lebo som prekročila prvú hranicu a veľa vecí sa dostalo do novej perspektívy. Potom som chcela žiť aspoň dovtedy, kým moja dcéra nastúpi do prvej triedy. O dva mesiace dostane koncoročné vysvedčenie a ja mám vo výhľade ďalší cieľ.Dôležité asi bolo pochopiť, že čas hrá v môj prospech, aj keď boli chvíle, keď by som bola radšej, aby sa už zastavil. Medicína ide dopredu nesmierne rýchlo a každý čo i len mesiac k dobru zvyšuje šancu, že niekto príde s novým liečivom, alebo postupom. Rovnako dôležité je však aj to, aby sa človek nedal uniesť. Aby nebol frajer. Prežila som rok, dva, tri, pomaly budú štyri. Je to na dobrej ceste. Čo sa mi môže stať? No všetko. Poznám minimálne dvoch ľudí s recidívou po viac ako desiatich rokoch. V oboch prípadoch bolo druhé ochorenie nesmierne rýchle a zničujúce. Vedomie odmeraného času je záťažou, zároveň však dáva všetko do dovtedy netušenej perspektívy. Ľudia si hovoria: o päť rokov by som chcel byť šéfom, mať nové auto, zrekonštruovaný byt, vysadenú záhradu. Ja si hovorím: o päť rokov by som chcela...BYŤ.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu