reklama

Čo máme z neba

Nedávno som pozerala dokumentárny film o Izraelčanovi, ktorý žil v kibuci a veľmi chcel študovať. Kibuc ho však potreboval na fyzickú prácu a až keď mal štyridsať rokov, povolili mu študovať na univerzite. Konečne mohol robiť to, po čom vždy túžil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Teraz má vyše osemdesiat a ešte stále študuje. Pred mnohými rokmi sa oženil so ženou svojho života, ale tá teraz trpí Alzheimerovou chorobou a nepamätá si zhola nič. Na konci filmu povedal vetu, ktorá ma zasiahla. Všetko som dostal z oblakov. To dobré, aj to zlé. Mala som vtedy veľmi, ale veľmi zlý deň. Jeden z takých, keď si hovoríte, že ste sa radšej ani nemuseli narodiť. Bol už asi tretím takým v tom istom týždni a to jeho neúnosnosť ešte znásobovalo. Ten starý muž a jeho slová sprevádzané veľkými slzami, ale ešte väčším úsmevom, ma ale vyprovokovali k tomu, aby som si napísala, čo dobré a zlé som dostala z oblakov. Mám rodinu, dieťa, v práci, hoci niekedy so zaťatými zubami, stále robím, to čo ma baví. Mám priateľov a aj tých ozajstných, preverených krízami. Viem, že za posledné roky som sa kamsi posunula, že nestagnujem, hoci ma brzdí choroba, večné prerátavanie síl aj peňazí a niekedy aj ľudské zlo. Mám rakovinu. Aj tá je podľa toho starca z neba. Každému je jasné, že som mnohokrát nahlas aj v tichosti svojho vnútra kričala, že si taký „dar“ neprosím. Nedá sa ale vrátiť, keď ho vyhodíte, zjaví sa vám ráno pred dverami, vyskočí na vás spoza záclony, kopne vás do zadku, práve v momente, keď máte pocit, že sa konečne môžete narovnať a zhlboka, s úľavou sa nadýchnuť. Jednoducho je tu, je súčasťou balíka, ktorý mi nadelili. Toto nie je rezignácia, ani masochizmus, ani pasívne pritakávanie a bezbrehá vďačnosť za hnusnú chorobu. Je to realita. Znie to vznešenejšie, ak si poviem, že to je z neba. Viem, že je to len taká barlička, ale ja som sa s ňou v ten večer došmatlala až k rozhodnutiu, že skúsime novú liečbu. Lebo mám ešte slobodnú voľbu a nádej. A to sú dobré veci. Možno aj z neba.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu