reklama

Lior a sveter

Takmer pred tromi rokmi som napísala blog o Liorovi a Asafovi. O synovi a otcovi, ktorí si pomáhali prežiť a prekonávať svoje limity. Lior mal Downov syndróm, Asaf nevyliečiteľný typ rakoviny. Minulý týždeň som Liora celkom náhodou stretla. Bez otca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Všimol si ma on. Pamätal si môj sveter. Chcela som ho už dávno vyhodiť, má rozstrapkaný patent, ale z nostalgických dôvodov si ho stále obliekam. Liorova asistentka mi povedala, že keby nie svetra, Lior by ma asi nezaregistroval. Okúňal sa ako vždy. Keď som sa rozprávala s jeho asistentkou, stál jej za chrbtom a placho sa usmieval. Bez otca je už druhý rok. Asaf sa postaral, aby Lior neskončil v ústave. Našiel mu poručníka a zariadil, aby sa dostal do chráneného bývania a mohol si udržať svoju prácu dopĺňača tovaru. Lior mi povedal, že otec zavrel oči a nemohol už ich otvoriť, lebo sa mu zalepili. Bolo mu to smiešne, lebo podľa neho je to hlúpe vysvetlenie, ktoré mu povedal jeho kamarát David. "Ako to môže David vedieť, jemu otec nezomrel. Ani nebol taký chorý," vysúkal zo seba Lior. A potom sa ma opýtal, odkiaľ ma vlastne pozná. Povedala som mu, že som niekedy poznala jeho otca, boli sme známi. Chcel vedieť, či mám deti. Áno, mam dcérku. Lior sa potešil. Deti má rád, sám je veľké dieťa.Vyzvedal ďalej. Že či aj ja som chorá. Chcela som mu zaklamať, ale v poslednej sekunde som si to rozmyslela. Hoci jeho myseľ nie je perfektná, jeho úmysly a záujem sú nefalšované. Tak som mu povedala, že hej. Povedal, že ho to mrzí. "Ale vieš, tebe sa nemusia oči zalepiť, tak ako ocovi. To len ten David, on veľa vecí nevie a tak si vymýšľa," horlivo mi vysvetľoval. Jeho asistentke to bolo zrejme nepríjemné a tak ho ťahala preč. Nemohla tušiť, že mne to vlastne veľmi dobre padlo. Pohladila som svoj starý sveter a pochválila som sa za rozhodnutie obliecť si ho.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu