reklama

Eli a Tuti

Eli bol jeden z prvých ľudí, s ktorými som sa dala do reči, keď sme sa prisťahovali na nové miesto. Bolo leto a ja som každý deň chodila s Ruth do bazéna. Eli tam chodil tiež. Prihovoril sa nám, lebo je od Nových Zámkov a slovenčina mu znela známo, hoci on už po slovensky nerozpráva. Potom sme sa dlhšie nevideli. Pred pár mesiacmi sme sa stretli na onkológii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Zase sa prihovoril on mne, lebo ja som ho pravdupovediac nespoznala. Stretávali sme sa pravidelne, aj keď on chodil na inú liečbu. Vždy sa ma pýtal na Ruth a vždy mi rozprával o Tuti. Tuti je jeho pes, teda vlastne psia dáma. Spočiatku som sa cítila dosť zvláštne. Ja mu rozprávam, že Ruth vypadol prvý zub a on sa vytešuje z toho, že Tuti dostala novú kosť. Alebo mu hovorím ako sa jej darí na balete a on na to, že aj Tuti je veľmi šikovná. Dosť ma to vytočilo a povedala som mu, že fajn, ale Tuti je len pes, Ruth je dieťa. Zarazilo ho to a vtedy sme sa zrazu prestali rozprávať.Mrzelo ma to, lebo Eli je starší pán, evidentne sa mu nedarí dobre a Tuti je zdá sa, jeho slabé miesto. Po pár stretnutiach, ktoré boli len o prehodení nejakých fráz, som sa ho opýtala na Tuti. Zrazu sa mu rozžiarili oči. Povedal mi, čo robila celý mesiac, ako mu pomáha zaháňať smútok, ako musí kvôli nej vstať z postele a ísť sa prejsť, čo by inak neurobil, hoci lekár mu to priamo nariadil.Pochopila som, že Eli asi žije sám, alebo sám uprostred ľudí, keď sa tak naviazal na svojho psa. Zrazu mi začalo byť jedno, že po takmer každej vete o mojej dcére, musí Eli spomenúť Tuti. Osud to v jeho prípade zariadil tak, že zdrojom jeho radosti a poháňačom dopredu je Tuti. Možno je "len" pes, ale sú ľudia (a nemusia byť ani chorí), ktorí nemajú ani len toho psa. Tým sa bojuje a žije ťažšie.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu