reklama

Odložené

Keď sa hovorí o rakovine a chorých na ňu, ľudia často spomínajú, ako odkladali ich návštevu, ako im chceli zavolať, ale zase im to nevyšlo, ako sa chceli opýtať príbuzných, ale nikdy nenabrali odvahu a tak podobne. Niekedy to zájde až do bodu, z ktorého niet návratu. Niet koho navštíviť a telefón nikto nedvíha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Stáva sa to. Ale stáva sa to aj druhej strane. Aj pacienti často odkladajú veci, ktoré by mohli zvládnuť aj napriek svojmu stavu, ale choroba im príde ako vhodná výhovorka. Poznám to sama. Za posledné dva roky sa mi opakovane stalo, že som si povedala, že to a to nemôžem zvládnuť, lebo som chorá. A že to odložím na potom. To je čistý alibizmus, lebo veci, ktoré som zanedbala, neboli ani o fyzickej námahe, ani o hodinách môjho voľného času, boli o tom, že som nevedela prekonať strach zo zlyhania, odmietnutia, strápnenia alebo neúspechu. Lebo tak ako sa posilňovala moja viera v to, že chorobu zvládnem, tak upadala moja viera v seba. Rakovina necudzopasí len na bunkách a orgánoch ale aj na osobnosti. Tak ako vie nájsť slabé miesto vo fyzickej schránke, tak neomylne udrie aj na "správnu" strunu duše. Keď som sa o tom opatrne, lebo toto sa ťažko priznáva, bavila s mojimi spolupacientami, opisovali mi podobné pocity. Totálnu paralýzu pri rozhodovaní o všetkom okrem choroby, strach z plánov, minimalizáciu očakávaní a aj to večné odkladanie vecí s tým, že teraz sa nedá, počkáme do ďalšej kontroly, veď sa uvidí, čo ak sa nedožijem... a tak podobne.Stalo sa to aj ľuďom do choroby rozhodným, manažérskym typom, takým, čo boli ochotní prevziať zodpovednosť aj znášať riziko a stres. Rakovina ich o toto všetko pripravila, zobrala im istoty. Ak by som na začiatku vedela, to čo viem teraz, viem, že by som sa rozhodnutí, nových vecí a ľudí, čo s nimi prichádzali, až tak nebála. Že by som už veci neodkladala. Lebo v niektorých prípadoch som už prišla do bodu, z ktorého niet návratu.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu