reklama

(O) Tatovi

Môj tato tento blog nečíta. Všetko ostatné, čo píšem, si prečíta. Na tento blog nemá kapacitu. Lebo ho robí bezbranným. A to muži, čo vyrastali ešte v časoch, keď sa silnejšiemu pohlaviu zakazovalo plakať, neznesú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Keď píšem tento blog, môj tato sedí v lietadle, čo ho vezie domov. Bol tu po prvýkrát od mojej choroby. A bolo to tak dobre. Otcovia by nemali vidieť svoje dcéry v stavoch, v ktorých som bola pred mesiacmi. V stavoch, keď to nevyzeralo dobre a zle sa na to pozeralo. A vtedy sa skutočne mohol len prizerať. Môj tato je z generácie, keď ešte existovala prirodzená hanblivosť a rešpekt k ľudskej (ženskej) intimite, a tak by pri mojom ošetrovaní asi veľa nezmohol. Takto mohol byť so mnou, keď sa zviecham. A vidieť, že to raz bude dobré. To je ten najlepší liek na bezbrannosť. Nádej. Nie taká v hmle, ale reálna nádej. Tata si pamätám ako človeka, čo nikdy príliš nedával najavo city. Ani slovne, ani fyzicky. Teraz som videla niekoho iného. Niekoho, kto mi hladkal vlasy a ruku a zastavoval autá na prechode, aby som mohla prejsť. Možno je to tým, že starne, možno ja vnímam veci, ktoré som predtým nemohla vidieť. Možno je to pre to, že sme stále v hraničnej situácii, keď padajú všetky masky. Moje aj jeho. Moja Ruth o dedkovi hovorí, že má strieborné vlasy a zlaté zuby. Ja dodávam, čo Ruth cíti, ale nevie ešte pomenovať. Môj tato má diamantové srdce. Tato nevie rozprávať o tom, čo cíti. Som jeho prvorodená a v tomto som sa potatila. Tak píšem. Neviem, či si to prečíta. Možno neskôr, keď naša rodinná nočná mora bude preč. A zostaneme len my. Takí, akí sme. Takí, akí sme vždy boli. Bez ohľadu na to, či sme o tom chceli alebo vedeli hovoriť.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu