reklama

O modlení a Božích daroch

Budeme sa za teba modliť. Hovorí a píše mi veľa ľudí. Je to veľmi pekné, ale zároveň nie príliš povzbudzujúce. V hlave mám totiž zafixované, že modlitba je posledná možnosť. Posledná slamka, ktorej sa držíme, keď nás ťahá silný prúd. Posledná možnosť, keď sa utiekame k tomu tam hore, lebo neveríme, že my tu dole ešte niečo môžeme urobiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Viem, že veľa ľudí s mojou definíciou modlitby nestotožní. Sú ľudia, pre ktorých je modlitba chlieb každodenný. A sú ľudia, čo sa modlia nielen vtedy, keď im tečie do topánok. Na onkológii stretávam veľa pobožných židov. Modlitebné knižky čítajú prakticky stále. V čakárni pred procedúrami, v miestnosti v ktorej sa oddychuje po rádioterapii, v nemocničnej kaviarni. Modlia sa pacienti, aj tí, čo ich sprevádzajú. Minule som sa dala do reči s jednou nábožnou ženou v mojom veku. Prekonala rakovinu prsníka a prednedávnom jej diagnostikovali rakovinu vaječníkov s veľmi nepriaznivou prognózou. Viem, že ľudia z jej prostredia nemajú pochybnosti o Božích zámeroch, alebo ich aspoň verejne nedávajú najavo, ale aj tak som sa jej musela opýtať, či niekedy o Bohu nepochybuje. Lebo ja sa v návaloch zlosti, sebaľútosti a strachu tomu tam hore dávam najavo, že ma teda pekne štve a to, čo pre mňa naplánoval, je príliš ťažká skúška. A potom ho znovu prosím, aby mi ešte raz pomohol. Presne ako dieťa, čo najprv odmieta mamimu ruku a potom, keď spadne a odrie si koleno, prvé čo cez slzy krčí, je mama. Prekvapilo ma, že táto nábožná žena, ktorej deň je vyplnený modlitbami a rituálmi, horlivo prikyvovala, keď som jej opisovala ako komunikujem s Najvyšším. Povedala, že aj ona to tak občas cíti a že aj hnev a pochybnosti sú Boží dar. V ten deň, hoci som opäť dostala zlé správy, som nebola zádrapčivá ako obyčajne a neopýtala sa jej, či je aj rakovina pozornosť z najvyšších miest. Lebo posledné mesiace ma naučili, že môj život je aj o rovnováhe. O veľa som prišla, ale rovnako veľa som dostala.Presnejšie asi bude, že som sa naučila vidieť ako veľa dobrého dostávam. A to sa pritom strašne málo modlím.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu