reklama

Zomrel pri mne človek

Minulý týždeň zomrel vedľa mňa spolupacient. Dávali mu infúziu a on odišiel. Potichúčky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Jednu chvíľu sa ešte so mnou rozprával, diktoval sestričke nejaké údaje a potom som len videla, ako nad ním sestričky krúžia s bielou plachtou. O niekoľko minút ho odviezli. Ticho, diskrétne, aby nevyrušovali ďalších, čo majú zo smrti opodstatnený strach. Veľa ľudí v miestnosti si ani nič nevšimlo.Toho muža som videla na oddelení pre ambulatných pacientov, čo do nemocnice dochádzajú na infúzie, po prvý raz. Rozprával mi, že rakovinu mu našli len nedávno a pýtal sa ma, aké to je. Nepovedala som mu všetko, len to, že po infúziách mu nebude niekoľko dní dobre. Odpovedal, že to mu povedala aj jeho lekárka. A ja na to, že nie každý musí zareagovať zle. Sú ľudia, čo znesú viac ako iní. Potom sa už nechcel rozprávať a do reči nebolo ani mne. Zasa som sa zahľadela do stropu, ako to robím, keď čakám, kým to do mňa natečie. A potom som videla tú veľkú bielu plachtu. Neskôr na ňu prišpendlili papier s čiernou bodkou. A počula som ako sa sestričky dohovárajú, kto to pôjde povedať jeho žene. Čakala naňho v nemocničnej kaviarni. Minulý týždeň vedľa mňa zomrel človek. Mal asi 50, bol ženatý a mal rakovinu.Tuším som niečo počula o milosrdnej smrti a chcem veriť, že bol jej klientom.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu