reklama

Tajomstvo

V škole mojej dcéry nevedeli o tom, že som chorá. Rozhodli sme sa ešte minulý rok, že o tom nepovieme ani jej triednej. Nechceli sme, aby Ruth všetci ľutovali a prípadne jej poľavovali len pre to, že má chorú mamu. Lebo to sa medzi ľuďmi dosť vyskytuje. Už mi aj narástli vlasy, pribrala som na únosnú mieru a nenosila som obviazané ruky, aby som zakrývala modriny od kanýl. Všetko hralo v náš prospech. Až do včera.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Išla som na rodičovské, prišlo mi na školskej chodbe nevoľno a aby som zabránila pádu na tvrdú podlahu, tak som sa učupila k stene. Po čele mi stekali prúdy potu a triasli sa mi ruky. Nie netypická vec. 
Samozrejme sa pri mne pristavili ľudia, niekto zavolal mamy, čo sú zdravotné sestry, aj jedného otca, záchranára. Klasické otázky, či je to po prvý raz, či som inak zdravá, či nemám problém s tlakom, diabetes, či nie som tehotná. Musela som povedať pravdu. Som onkologický pacient a som uprostred liečby. Nepotrebujem sanitku, len si niekde ľahnúť. Rozumej: niekde, kde sa ľudia nepremávajú ako na korze a nehoria od zvedavosti. 
Nasledoval telefonát manželovi, presun do zborovne na kolieskovom kresle 
riaditeľky, poháre vody, cukríky, tiché slová podpory, nefalšovaný šok. Do toho moje vydesené dieťa, ktoré prišlo s otcom pre mňa a ktoré sa veľmi rýchlo otriaslo, lebo sa ocitlo v pre žiakov zakázanej zborovni a zrazu malo nový zážitok. 
Summa summarum, to čo sme sa snažili nepovedať, sa prevalilo. Keby sme na začiatku zvolili diskrétne oznámenie, bolo by to menej dramatické ako včera. Ruth sa tak či tak nevyhne ľútostivým pohľadom a ja nemožným otázkam. Pred istými vecami neutečiete, môžete ich len oddialiť. 

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu