reklama

Čo by bolo, keby...

Je to asi zbytočné a môže to byť bolestivé. Rozmýsľať o tom, čo by bolo, keby. Aj tak to na človeka občas príde. Môže to vytesňovať, koľko chce. Ja som si minule spísala, čo by bolo, keby som neochorela. Položky na ten zoznam sa mi nepísali ľahko, ale napokon sa mi uľavilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tak čo by teda asi bolo? Najprv veci viditeľné: zrejme by som mala menej vrások, viac vlasov, aj kilogramov. Asi by sme si doma mohli dovoliť viac, nemuseli by sme odkladať nákupy väčších vecí, lebo by sme ani netušili, aké finančne náročné je ochorieť a nemôcť pracovať naplno. Zrejme by som nenapísala dve knihy, respektíve písala by som si len tak a nikdy by som nedospela do bodu teraz alebo nikdy. Môj výzor, práca a účet ale nie sú na zozname "čo by bolo, keby", to najpodstatnejšie. Keby som nebola ochorela, asi by som sa nenaučila priznať si, že potrebujem pomoc a dokonca o ňu aj požiadať. Pravdepodobne by som necítila z okolia, blízkeho aj vzdialenejšieho, že mi podáva ruku a často aj srdce na dlani. Keby som neochorela, zrejme by som totálne na dreň neprežívala materstvo, ani to, aké je to byť hlboko po tridsiatke stále dieťaťom, ktoré treba z času na čas umravniť a potom objať. Nevedela by som, že takzvané manželské krízy, čo spúšťa neumytý riad alebo zdutý ksicht, sú len také detské hry. Keby som neochorela, bola by som dnes niekým iným. Neviem, či by som bola lepšou alebo horšou, múdrejšou alebo hlúpejšou, spokojnejšou alebo nespokojnejšou. Ani to asi nie je dôležité. Keby som nebola ochorela, asi by som nemyslela na to, že v tejto chvíli je niekde niekto, kto si robí podobný zoznam a že je ešte ťaživejší ako ten môj.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu