reklama

Šťastné konce, ťažké začiatky

Bolo to zdrvujúce, lebo som si prestala pripúšťať, že sa mi to môže stať. Sedela som na recepcii onkológie a revala som ako už dávno nie. Vyšetrenia po takmer polroku relatívne sľubných výsledkov, nedopadli práve najlepšie. Nebolo to tragicky zlé, ale bolo to zlé. Prisadla si ku mne "moja" koordinátorka procedúr Marysa a ako vždy našla niečo, čo zastavilo slzy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Marysa má album ľudí, ktorí to dokázali. A. bola na umretie, keď ju priviezli z pohotovosti. Myslela si, že má žlčníkový záchvat a bol to nádor ako hrom. Prednedávnom poslala Maryse fotky zo svadby svojho syna. Keď ochorela, bol tretiak na základnej škole. B. má štyri vnúčatá, hoci pred dvadsiatimi rokmi, ľudia s jeho typom rakoviny kože, odchádzali v priebehu mesiacov. B. prednedávnom ovdovel a zase sa oženil. So ženou o dvadsať rokov mladšou. C. nechcela žiť. Na rakovinu zomrela jej sestra a ona viac menej tušila, čo bude nasledovať. Vedela sa ale reštartovať a zabojovala. Život bez akýchkoľvek istôt a záruk vedie už siedmy rok. Život, ktorého sa chcela vzdať, keď pojedla tabletky na spanie. D. tiež nedávno vydávala dcéru. Nemohla jej so svadbou veľmi pomôcť, lebo sa jej pre chýbajúcu časť pľúc zle dýcha, ale bola tam. Lebo svadby bez matky nevesty sú také smutné a ona to nechcela dcére urobiť. E. nemá deti, ani nijakých príbuzných. Aj tak sa rozhodla, že ju tu niekto potrebuje. Učila deti na špeciálnej škole a odborníkov s jej kvalifikáciou a hlavne nadšením je žalostne málo. Maryse minule poslala fotku zo školského výletu. A predtým ďalších desať. Marysin album je hrubý. Príbehov je veľa.Keď som si v ňom listovala, povedala som Maryse, že je dobré vedieť, že sú aj šťastné konce. Zadívala sa na mňa a povedala: "Ty to celé chápeš zle, moja. To nie sú šťastné konce. To sú len ťažké začiatky niečoho skvelého..."

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu