reklama

Cez cestu

Sedela som na autobusovej zastávke oproti nemocnici, pozorovala ľudí a hovorila som si, akí sme nepoučiteľní a nevďační. Nemocnica leží pri jednej z najviac frekventovaných ciest mesta, tuším každú minútu okolo prehrmí autobus. Hoci v úseku v blízkosti nemocnice sú minimálne dva prechody pre chodcov so semaformi, väčšina ľudí si to švihne cez cestu. Len tak, pomedzi trúbiace autá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bežným obrázkom je pacient chudý ako palička, s podlamujúcimi sa nohami, ktorý krivká cez cestu, lebo vystriehol sekundu, keď akurát nič neišlo. To, že sa ďalšiu naňho môže vyrútiť auto, čo nestihne zabrzdiť, ako keby neprichádzalo do úvahy. Väčšina vodičov vie, že toto je nebezpečný úsek. Ale stačí nováčik, niekto, kto telefonuje a šoféruje, hoci by nemal, niekto, kto jazdí rýchlejšie ako hovoria predpisy a karambol je na svete. Nepomôže ani to, že traumatológia je za rohom. Ako som tak sedela, zbadala som aj jednu staršiu pani, ktorú som občas stretávala na joge pre pacientov. Bol to ten vitálny a optimistický typ pacienta, čo sa pozerá na pohár a hovorí, že je spolovice plný. Hoci chodí s francúzskou barlou, cvičila ako sa patrí. S tou istou barlou sa teraz predierala okolo áut a ešte sa zaháňala na šoférov, čo jej síce nie príliš slušne, ale celkom oprávnene gestikuláciou naznačovali, že nie je normálna. O pár dní sme sa stretli v lekárni. Zvyčajne to nerobím, ale mala som náladu s ňou rozoberať jej nebezpečné správanie sa a to, na čo sa vlastne lieči, keď potom takto takmer samovražedne riskuje. Pani sa na mňa zadívala a opýtala sa ma, či som si stopercentne istá, že robím len správne veci a riadim sa stále pokynmi lekára. Tak asi nie, ale neohrozujem tých ostatných. Pani si vzdychla a povedala, že si navrávam. Čo ak sa napríklad preťažujem a riskujem úspech liečby a tým aj svoj život a budúcnosť svojho dieťaťa. Mala pravdu. Nie je to tak vidieť ako kľučkovanie cez vyťaženú cestu, ale stáva sa to. P.S. Tým ale vôbec nechcem povedať, že podporujem nezodpovedné výlety po ceste mimo zebry a že ich nepovažujem za bezohľadné.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu