reklama

Antihrdina

V tomto blogu píšem zväčša o ľuďoch, ktorí sú pre mňa hrdinovia. Preto, že sa nedali zomlieť okolnosťami alebo preto, že pomáhajú tým menej šťastným. Neznamená to, ale že som sa za dva roky na onkológii nestretla s ľuďmi, ktorí sa správali ako poslední úbožiaci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

A boli medzi nimi aj pacienti. Hoci mi je veľmi ľúto, čím prechádzajú a viem sa do toho aj vcítiť, niektoré veci sa ospravedlniť nedajú. Nemôže ich ospravedlniť ani choroba.Mali sme napríklad spolupacienta, ktorý vyberal peniaze z peňaženiek starších pacientov, keď im akože pomáhal obliecť sa a upratať si veci po rádioterapii. Keď ho pristihla sestrička, ktorej bolo podozrivé, že pacienti alebo ich príbuzní príliš často volajú, či personál nenašiel niekde na zemi sto alebo dvesto šekelov, bránil sa, že je bez peňazí.Kto z onkologických pacientov a penzistov ich má dostatok? Veď okrádal hlavne takých, čo čakávali na odvoz do domova dôchodcov. Nie takého, kde majú bazén a saunu, ale do charitného, kde sa potešia, keď im niekto daruje obstarožný nábytok. Keď im pomáhal a pritom ich okrádal musel vidieť, že ich oblečenie bolo asi milión krát opraté, že ich topánky už dosluhujú. A aj tie peňaženky, z ktorých ťahal peniaze museli byť ošúchané rokmi a nedostatkom. Raz som omylom nakukla do prezliekarne, kde sa prezliekala klientka tohto starobinca a hanbila som sa, keď som videla jej rozpaky. Nie zo stavu jej chorého a starého tela, ale zo stavu jej bielizne. Možno bolo okrádanie pre môjho spolupacienta poslednou možnosťou. Možno nevedel poprosiť o pomoc, možno nemal koho. Moja skúsenosť ale je, že kto volá, bude vypočutý. Tento muž stratil v mojich očiach ľudskosť. Len mi je ľúto, že sa mu nedostalo aspoň trochu tej dôstojnosti a súcitu, ktorá až kričí z tých chudobných starčekov a stareniek. Veď uprosili setričku, aby na neho nevolala policajtov.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu