reklama

Chvála spánku

Nikdy som nebola veľká spáčka. A nikdy som nechápala ľudí, čo mohli spať za bieleho dňa. Roky vstávam medzi šiestou a siedmou. Bez ohľadu na to kedy idem spať. Za posledné dvaroky som pre chorobu neprespala ani jednu celú noc. Nikdy by som neverila, že tak budem túžiť po spánku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Onkologickí pacienti nespávajú dobre z viacerých dôvodov. Niekto pre bolesti, iný pre opakované zvracanie, ďalší pre vedľajšie účinky liečby. A takmer každý s kým som hovorila mi spomínal nespavosť psychického pôvodu. Strach z vyšetrení, z liečby, z toho ako zvládne zaplatiť účty, keď nemôže pracovať, čo bude s deťmi, to všetko človeku nedá spať. A potom je tu tá zlá vyčerpanosť, keď sú nervy také vyšponované, že ignorujú signály tela a nechcú sa upokojiť.Moje problémy s nespavosťou boli jedného času také neúnosné, že som si vypýtala lieky. Predtým som skúšala všetky rady starých materí. Nezaberalo nič. Spala som spolu tak tri až štyri hodiny, ale nikdy nie viac ako polhodinu v kuse. Budili ma bolesti aj úzkosť. Keď mi nasadili lieky bolo to lepšie, ale na druhý deň ma tak bolela hlava, že som preklínala rozhodnutie vziať si ich. Vyskúšala som viacero liečív, nepomáhalo nič.Keď som totálne nevyspatá sedela v čakárni snívala som s otvorenými očami o teplej perine, tme a tichu, čo sa nikdy nekončí. Po tom, aby som mohla okupovať celú posteľ a aby som sa nemusela báť, že keď sa trochu ponaťahujem, nezaplatím za to bolesťou. Posledné dva týždne spávam lepšie. Polepšilo sa mi zdravotne a asi na to správne odpovedá aj moja psychika. Minulú noc som spala v kuse dve hodiny. Keď som sa s vytreštenými očami pozerala na hodiny, ktoré sú už moje verné nočné spoločníčky, neverila som. Je to tak. Celé dve hodiny. Nemusíte tomu veriť, ale hneď som sa ráno cítila lepšie. Nikdy som nebola veľká spáčka a spánok som brala skôr ako nevyhnutnú technickú prestávku. Teraz si ho neviem vynachváliť.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu