reklama

O strachu

V mojom blogu sa často vyskytuje slovo strach. To pre to, že je až príliš prítomný v mojom živote. Rovnako ako moja snaha nepodľahnúť mu a nedať sa zahnať do kúta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Prešla som si mnohými strachmi, odkedy som ochorela. Strach zo smrti je paradoxne jedným z najľahšie zvládnuteľných. Človek umrie a tým sa to pre neho končí. Lebo neviem, či verím v život po živote. Alebo v to, čo o smrti hovoria náboženstvá. Strach z umierania je horší. Bude to bolieť? Pôjde to rýchlo? Budem zomierať aspoň trochu "na úrovni"? Dôstojne, ako v americkom filme? Na peknej bielej posteli, bez toho, aby zo mňa nekontrolovateľne vytekali telesné tekutiny? Premietne sa mi ten film s krátkymi zábermi z môjho krátkeho života? Lebo aj také somariny mi už behali po hlave.Aj tento strach sa dá prekonať. Potom je tu strach o iných. Ten je komplikovaný. Mám malú dcéru, muža, ktorý je všetko len nie praktický, stárnucich rodičov a mladšiu sestru, na ktorú by to asi všetko spadlo. Jasné, že mám strach ako by to všetko bolo, keby som vypadla z kolobehu. Lebo viem, čo to robí, len keď na chvíľu poľavím. Strach o iných je strašne zväzujúci. Zväzuje mňa aj ich. Ale učíme sa s ním žiť. Všetci. A potom je tu strach iných o mňa. Tomu rozumiem, aj keď ma niekedy otravuje, lebo mi pripomína moje limity. A vyvoláva pocity, že aj iní majú pochybnosti, či to zvládnem a z toho pramení ich strach. A z toho mám naozaj strach.Úplne najhoršie je, že som stretla ľudí, čo majú strach zo mňa. Ako keby rakovina bola infekčná a ako keby nešťastie bolo prenosné.Uznávam však, že nie každý je statočný, citlivý alebo vľúdny natoľko, aby sa nebál onkologického pacienta. Lebo ak statočnosť, citlivosť a vľúdnosť neprevládnu, nastúpi strach. A ak cítite, že sa vás iní boja, bolí to viac ako rakovina.

Jana Shemesh

Jana Shemesh

Bloger 
  • Počet článkov:  198
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinárka a mama. Ale väčšinou mama a novinárka.http://www.bux.sk/autori/49127-jana-shemesh.htmlhttps://www.facebook.com/pages/Jana-Shemesh/276179095889965 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu